Oefentherapie & Mensendieck

Heeft u (langdurige) lichamelijke klachten, zoals rugklachten, nekklachten of hoofdpijn? Vaak zijn verkeerde houdings- en bewegingsgewoonten de oorzaak. Om uw klachten structureel de baas te worden, is het belangrijk de basis van het probleem aan te pakken. Oefentherapeuten Cesar & Mensendieck kijken daarom verder dan alleen uw klacht. Zij gaan op zoek naar de oorzaak van de klacht en gaan samen met u aan de slag voor herstel. Spreekt deze aanpak u aan, dan bent u bij ons aan het goede adres. Lees hier verder over Oefentherapie Cesar en Mensendieck.

Wat is het? De kracht van oefentherapie

Het bijzondere van Cesar & Mensendiecktherapie is dat u leert voelen en begrijpen waar uw klachten door ontstaan. Tijdens de behandeling leert u hoe u zelf klachten kunt verminderen en in de toekomst kunt voorkomen.

Bewustwording

Samen met de oefentherapeut analyseert u uw eigen specifieke bewegingsgedrag. Door het verbeteren van uw lichaamsgevoel en het bewust worden van goede houding- en bewegingsgewoonten zal het lichaam zo optimaal mogelijk worden belast en zullen klachten verminderen.

Persoonlijke begeleiding, behandeling op maat

Tijdens de behandeling maken we een individueel en actief behandelplan met houdingsadviezen en zeer specifieke oefeningen op het gebied van onder meer spierversterking, spierontspanning, mobilisatie en stabilisatie. Volledig gericht op uw persoonlijke situatie en leefwijze. Ervaring leert dat binnen een korte periode positieve resultaten waarneembaar zijn.