Oefentherapie Cesar & Mensendieck

Voor Oefentherapie Cesar en Mensendieck in Wijk bij Duurstede kun je terecht bij Praktijk Vita.

Oefentherapie is onder andere geschikt voor mensen met onderstaande klachten:

• Rug (hernia, stenose, scoliose)
  • Nek/schouder
  • Heup
  • Knie en voet
  • Reuma, artrose, fibromyalgie
  • Ademhaling
  • Spanningsklachten

Vaak zijn verkeerde houdings- en bewegingsgewoonten de oorzaak. Om je klachten structureel de baas te worden, is het belangrijk de basis van het probleem aan te pakken. Oefentherapeuten Cesar & Mensendieck kijken daarom verder dan alleen de klacht. Wij gaan op zoek naar de oorzaak van de klacht en gaan samen met jou aan de slag voor herstel. Spreekt deze aanpak je aan, dan ben je bij ons aan het goede adres.

De kracht van Oefentherapie

Het bijzondere van Cesar & Mensendieck therapie is dat je leert voelen en begrijpen waar je klachten vandaan komen en welke factoren de klachten beïnvloeden. Tijdens de behandeling leer je hoe je zelf klachten kunt verminderen en in de toekomst kunt voorkomen. We helpen je bij  het verbeteren van je lichaamsgevoel en het bewust worden van jouw houding en bewegingsgewoonten. Op deze manier krijg je meer inzicht en vertrouwen in je lichaam. Voordelen van Oefentherapie:

• Verminder pijn en ongemak
  • Verbeter houding en bewegingspatronen
  • Versterk spieren en vergroot flexibiliteit
  • Versnel herstel na blessures
  • Stimuleer een gezonde levensstijl
  • Leer je eigen lichaam beter kennen

Hoe ziet een behandeltraject eruit?

• Eerst vind er een intake en onderzoek plaats.
  • Er wordt een persoonlijk behandelplan opgesteld n.a.v. jouw hulpvraag
  • Start therapie; educatie, houding en bewegingscorrecties en oefeningen voor spierversterking, spierontspanning, mobilisatie en stabilisatie.